sobota, 17 marca 2012

Odpowiedzi na Pytania- HomemadeApple

Cześć,
wiem że wczoraj wpisu nie było ale nie mogłam wejść na komputer.
A że teraz brak mi pomysłu to odpowiem na kilka pytań od HomemadeApple .

A i tak na marginesie- w przerwach będą jakieś obrazki związane z zimą, znajdowane na poczekaniu. Ja nie chcę wiosny! Tak wiem dziwna jestem.


Pytanie 1: Jak sprawić aby post nie był nudny? 
Przede wszystkim powinieneś zadbać o fajny temat. Oto raczej nie musisz się martwić bo masz ankietę (z kilkoma propozycjami tematów do wyboru) więc ludzie sobie wybierają. Powinieneś też pisać krótko i na temat- zabawne wtrącenie są mile widziane. Oto przekład jak nie powinieneś pisać:

A i no wiecie musicie zobaczyć, zerknonć , wejsc na ta suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuperową ankietę (ona jest hcyba na stronce tralala.pl)  zaglosowac ! ankieta Jest fajna, jasna sweeet! Bedziesz idiota jesli nie zaglosujez ! bo warto wjsc na ta ankiete i zobazyc zaglosowac! wejdzice plisssss  was! a i spotkalam taka jedna dziewczyne i ona mowila ze jak mtos pisze o tym  o tytm to powiniem zaglosowac w tej ankiece no i np. moja sis mowila ze to jest c. i b.! i dla wtajemniczonych: ala dostala kota!!!!!!

Nie mówię że tak piszesz, jak by co, ale tak jak by co.
Jakie błędy popełniłam w tym tekściku?
- monstrualna liczba błędów ortograficznych
I znów powrót do psychologi. Psychologowie twierdzą że nie stosowanie się do zasad ortografii odpycha nas od przeczytania tekstu i sprawia że lektura staję się mniej interesująca.
- powtarzane literki w słowach typu: suuuuper
Jeśli chcesz podkreślić że coś jest super, ekstra, zaiste bądź nudne, głupie nie rób tak. Zacznijmy od tego że nie wygląda to estetycznie (a schludne teksty łatwiej się czyta) a druga sprawa .. cóż to tylko moja uwaga co to takich wyrazów ale to mi przeszkadza na maksa w czytaniu jak dwie linijki tekstu są zapełnione jednym wyrazem. Uważam takie osoby za "słodkie". Wiem, to nie jest dobra ocena tego, ale masz przynajmniej ocenę jednego przypadkowego czytelnika. Ty chyba tak nie robisz. 
A co robić zamiast tego?
Możesz używać pogrubień,kursywy, podkreśleń lub zmiany koloru. Sam już oceń co jest najbardziej czytelne, ja preferuje pogrubienie.
- obrażanie czytelników
Nawet jeśli ktoś obraża Cię w komentarzach (jeśli powód jest bez sensu np. o, twój blog jest głupi bo piszesz o tym a nie o tym) nie rób tego samego w postach. Najlepiej takiego osobnika zignorować, ewentualnie napisać że fajnie że masz swoją ocenę, i tak dalej... Ale wtedy może się nie odczepić.
"Uderz w stół, a nożyce się odezwą.."
Jeśli chcesz aby ktoś wchodził na twój blog to nie mów nic złego o czytelnikach, a jak już to na pewno nie mów ogólnie. To znaczy : Ten co mnie obraził to metal. Więc napisze że metale to idioci.
Tracisz czytelników wtedy.
- mówisz o czymś a tak naprawdę o niczym
Nie wiem jak to nazwać. W tym tekście osobnik opisywał ankietę. Ale o czym? Dlaczego mamy na nią wejść? No fajnie jest ciekawa, fajna.. ale to wszystko?!
Zawsze pisz szczegóły. 
"Mam dla was fajną ankietę na temat kotów. Stworzyła ją sama administratorka koty.pl! Zapraszam wszystkich kociarzy do zagłosowania na najładniejszy okaz dachowca! Ja już zagłosowałam, teraz wasza kolej! Oto link: koty.pl/kociaankieta"
Link powinien być dokładny. A nie: to jest gdzieś na stronie abc.pl
- nie używaj "słodkich" wyrazów
Budujesz sobie opinię, wiesz kogo. To Ci nie pomoże , nie używaj ich. Wyrazy sweet, cool zastąp super, interesujące, godne uwagi.
- jaka koleżanka?!
Jeśli kogoś opisujesz napisz jego imię. To też jeśli chodzi o psychologię przybliża nam treść tekstu. Nie opisuj jej dokładnie- zamąci i m treść wpisu.
- skróty
Jeśli używasz skrótów a'la np. czy itd.. to jest to nawet pozytywne. Szybciej i lepiej się czyta. Ale jak ktoś pisze już jak mój kolega to jest to przesada. Oto jak on napisał:
Zebranie z Rodzicami w Poniedziałek o 17!
Zebra. Rodzi. W Poniedziałek o 17!
Zupełnie inny sens, co nie?
- !!!!
Litości, ludzie, nie używajcie kilku znaków !!! czy ???. To bez sensu, to jest nie czytelne. Ludziom wystarczy ten jeden znak. 
- wtajemniczeni...?
Wszyscy twoi czytelnicy muszą być wtajemniczeni. Nie ma tych lepszych i gorszych. Każdy musi wiedzieć o co chodzi.
- charakteryzacja
Poczytaj sobie różne artykuł z gazet. Są też fajne książki typu "Jak pisać bloga..?". Dostosuj słowa do swojego charakteru. Np. jesteś kulturalną, elegancką osobą. Nie pisz "ale super!" tylko "to jest interesujące, ciekawe..".
Ludzie chcą Cię widzieć, ciebie, nie jakiegoś zmyślonego typa z netu.
Musza być emocje, drętwe posty są odpychane taki świat. I dużo też robi grafika- dobra zachęca, zła odpycha.

Post nie będzie nudny jeśli będą w nim informacje "na topie" i interesujące dla danej grupy wiekowej. Każdy ma swój gust, nie każdego zadowolisz. Różnorodność. Na tym polega urok blogów.
Pytanie 2: Co poprawić w swoich postach?
Szczerze? Okej.
Uważaj aby nie powtarzać słów. Np. w twojej ostatniej notce o lekcji.
Napisałeś "Ostatnia lekcja ma swoje pozytywne strony ale i negatywne strony". Nie trzeba było pisać drugi raz te "strony". To taki mały błąd, ale zawsze jakieś zbędny słowo.
Fajnie że dodajesz swoje oceny z życia- tak jak te o matematyku. Ludzie lubią takie rzeczy czytać.
Krótkie posty nie zawsze są złe, nie musisz za to "przepraszać".

Opisy pod zdjęciami. Np. pod zdjęciem Britney "Ale Ładna" jest niewidoczne. Powiększ Trzcionkę, dopiero jak się przypatrzyłam to zauważyłam.
Reszta według mnie jest super.

Pamiętaj, każdy ma swój własny styl nie przekształcaj całego swojego bloga bo ktoś tak powiedział (na przykład ja xD) . Twój blog musi być inny, po "twojemu". Wtedy ludzie będą na niego wchodzić- będzie się wyróżniał.

Pytanie 3: Jak zachęcić osoby do czytania?

Heh, to jest właśnie najtrudniejsze.
Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Pozwolisz że moja wypowiedź będzie dziwna, jak zwykle..
Gdzie bloga reklamować aby ludzie podobni do ciebie na niego trafili?

- na zapytaj czy innych stronkach gdzie są nastolatki 

Adres bloga napisz na profilu, pisz w komentarzach użytkowników, pytań, klubów. Zadawaj pytania typu: Co zmienić w tym blogu? Ja tak znalazłam kilka świetnych "internetowych pisarzy". Nie spamuj tylko, wszystko z umiarem
-fora
Jeśli np. masz bloga o Dream Fall (taka fajna gra) to pisz o niej na forach o tej tematyce.
Napisałeś notkę o Rihannie? Napisz na forum dla fanatyków tej piosenkarki.
- inne blogi
Znajdź blogi o podobnej tematyce i reklamuj go tam. 
- dziwny sposób mojej koleżanki
Moja zaiście mądra koleżanka w "realu" wycięła wizytówki swojego bloga. Porozrzucała go po całej szkole- biblioteka, stołówka, klasa,szatnia.. Czytelników przybyło tyle że z takimi komentarzami "Śmiecisz w szkole? Co za idiotka.." I tak dalej.
- zareklamuj bloga na takich stronach jak "Top Blogi"
Jak będziesz miał dużo głosów to ludzie wchodzą.
- jak robisz jakieś obrazki to dodawaj adres bloga
Jak poniżej:

Jak zachęcić?
Rób konkursy, mów że za komentarze się odwdzięczasz, za obserwowanie też.. To Ci da czytelników ale takich sztucznych.
Ale proponuję zrobić banery i poprosić kogoś o wklejenie na bloga- z czasem przyjdą i Ci prawdziwi "czytacze" jak to mówi mój brat.

No i to by było na tyle.
Wiem, notka nie czytelna ale zawsze coś.
Ze specjalnym pozdrowieniem dla HomemadeApple,
Elfik.


11 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Nie mówię że tak piszesz, jak by co, ale tak jak by co." Jak by co - powtórzenie.

    No dobra, już się nie czepiam, ale nie znalazłam tu nigdzie słowa "portal". Hmmm... Zostawiasz mnie w niezręcznej sytuacji. No ale nic.

    Czemu nie chcesz wiosny?

    P.S. Usunęłam poprzedni komentarz, bo zrobiłam błąd interpunkcyjny i tego nie zauważyłam. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Homemade Apple się ucieszy XD. Dzięki za notkę, sama pewnie skorzystam :). Ja do dodania nic nie mam, poza tym, że ciekawe tytuły postów mogą przyciągać czytelnika :)).
    Wiosna <33 !!! :DD

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosna to zło, zimo wracaj!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję ! Cieszy mnie że byłaś szczera. Aha ... możecie mówić Joschi (czyt. Joszi) w komentach. Tak mam na imię ;P Cieszy mnie również że czytacie mojego bloga, tak mi się przynajmniej wydaje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej, Joschi :). Ja jestem Dominika alias Roman (od piątej klasy tak mnie nazywają w szkole xd), Elfik to Kasia i jest jeszcze Paulina, którą gdzieś wcięło, ale może niebawem się pojawi ;P.

      Usuń
    2. Okej, Joschi :). Ja jestem Dominika alias Roman (od piątej klasy tak mnie nazywają w szkole xd), Elfik to Kasia i jest jeszcze Paulina, którą gdzieś wcięło, ale może niebawem się pojawi ;P.

      Usuń
    3. Czy wy blogujecie z całkowicie różnych miejsc ? Tak się wydaje po przeczytaniu twojego komentarza :)

      http://cmonapple.blogspot.com/

      Usuń
    4. Tak sądzę ;). Elfika, a raczej Selah i Paulę poznałam w necie. Paula ogłosiła, że zakłada bloga, zapytała mnie czy chcę pisać o książkach, ja się zgodziłam, później dołączyła Kasia i tak już zostało. Najlepsza blogowa ekipa <3 :D!

      Usuń
    5. Korniczku przepraszam za dłuuuga nieobecność no ale niestety sprawy rodzinne dziadek chory. :( . Tak jesteśmy z innym miejsc mnie nazywają Yumi (czy. Jumi) Najlepsza ekipa na bloggerze i wszędzie. Dziewczęta jesteśmy epickie.

      Usuń