środa, 25 kwietnia 2012

Wilczy tutorial.

Seria, bo będzie ich więcej, tutoriali jest dedykowana dla Selah, ponieważ ciągle mi jęczy, że nie potrafi rysować.

W tutorialach raczej będą tylko style z konturami, coś a'la komiksy itp.


Zacznijmy od naszkicowania owalnego kształtu. Dorysowujemy kufę (pysk) i można linie pomocnicze np. gdzie umieścić oko i oczywiście dorysowujemy uszy.

Zaznaczamy szyję i klatkę piersiową. Pamiętajmy, że wilk ma dość potężne futro. Zaczynamy rysować łapy od łopatki, potem łokcie, nadgarstki i palce. Psowate posiadają w przednich łapach piąty palec, który jest umieszczony po wewnętrznej stronie, trochę wyżej niż reszta palców.
Kończymy szkic rysując tylne łapy i zad. Łapy zaczynamy od uda, przez kolano, piętę i palce. Ogon dosięga mniej więcej pięty.

Można przystąpić do rysowania kontur, pamiętając o futrze!
^Owoc spieszenia się.^

Wracając jeszcze do łap, zaprezentuję coś, co chyba w każdym tutorialu się znajduje, czyli lekki posmak anatomii (jak ja to nazywam).
To jest coś, co każdy powinien znać. Bardzo przydaję się przy animowaniu.
Zgięcia są umieszczone na końcu łopatek, niżej na łokciu, potem nadgarstek i łapa. W tylne jest w biodrze, kolanie, pięcie i łapie.


Kilka szkiców głowy:


No dobra, koniec z moimi rysunkami, ponieważ tablet mi laguje. :P

Ciekawe style rysowania wilków i psów są w:
                  Wolf's Rain               




        Blackblood Alliance


Uwaga!
To jest tylko tutorial pomagający. Każdy powinien znaleźć swój własny styl rysunku.

Włala! Może komuś to pomoże, ale i ja czasami myślę, że rysuję okropnie. Po prostu do wszystkiego trzeba dojść małymi kroczkami. ;)

5 komentarzy:

  1. Jejć, ty TAK szkicujesz?! Pięknie, masz talent, Zuza! Czekam na następną notkę ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś tak mi najwygodniej szkicować. :P

      Usuń
  2. Mam pytanie... Czemu twoje rysunki się nie pokazują? Zamiast nich jest trójkąt z wykrzyknikiem na czarnym tle ;(

    OdpowiedzUsuń