niedziela, 26 lutego 2012

Krótka notka o lokach

Dzień Dobry,
z tej strony Elfik.
Proszę (na wstępie), nie bierzcie mnie za pokemona po przeczytaniu tej notki. Ja po prostu zawsze chciałam mieć kręcone włosy a mam proste włosy jak struna.
Masz podobny problem?
Nie wiesz czym kręcić włosy?
No to czytaj.
Wałki
Wałki kręci się na noc, jednak ja po cholerę (za słownictwo przepraszam) nie mogę w nich zasnąć. Są nie wygodne, cały czas spadają i trzeba mieć do tego "włosy"- ja takich nie mam więc na wałki się nie nadaję.
Wałki polecam zakładać po porannym prysznicu kiedy wieczorem gdzieś się wybieracie. Jeśli chcecie mieć małe loczki to polecam wąskie wałki jak szerokie to szerokie. Jeśli na wałkach zostaną wam włosy- zdejmijcie je bo inaczej będą wam spadać (z włosów jak je założycie) Nie niszczą włosów. Trzymają się do 4 h.
Wałki Termoaktywne (na gorąco, termoloki)
Czyli podgrzewane. Niszczą włosy w podobnym stopniu do lokówki, są bardziej skuteczne od tych zwykłych. Tak to to wszystko tak samo jak te normalne.
Papiloty
Ja tak kręcę włosy. Wygodnie się w nich śpi, ale zaplątując się trochę trudniej od wałków. Efekt jest trochę lepszy od wałków, przynajmniej moim zdaniem. Jeśli chcesz kupić papiloty to kupuj takie z pianką w środku, nie drutem-takie szybko się psują i wrzynają się w skórę.  (kupujcie takie jak na zdjęciu poniżej) Trzymają się do ok. 3 h.
Lokówka
Zacznijmy od tego że ta zmutowana suszarka strasznie niszczy włosy (raz na tydzień nic się nie stanie) i ja jej używam tylko wtedy jak wieczorem nie mam czasu zakręcić papilotów. Włosy kręci szybko, polecam trzymać 30-40 sekund. Ja mam lokówkę "19", loki mam takie średnie. Polecam kupować lokówki nie jakieś bardzo chude bo wtedy włosy w ogóle się nie zakręcą. Trzymają się ok. 3-4 h.
Prostownica
Tak wiem, czymś co jest stworzone do prostowania włosów można je kręcić? Otóż tak. Widzicie to na tym filmiku:
Według mnie dają nie ładny efekt. Nie wiem ile się trzymają.
Trwała
Najlepszy sposób ale i najbardziej niszczący włosy.
Masz dość codziennego kręcenia i marnego efektu? Zakręć włosy na zawsze lub na kilka miesięcy!
Zadałam kilka pytań użytkowniczce MJKingOfThePop . 
Oto pytania i odpowiedzi na nie (mam nadzieje że wyjaśnił wszelkie wątpliwości)
- Czy trwała (za 1 razem) bardzo niszczy włosy i czy to widać?-To zależy od kondycji Twoich włosów, od tego czy były kiedyś farbowane, czy są grube lub cienkie. Jeśli masz gęste włosy, farbowane, lub dużo razy je prostowałaś/suszyłaś to przez trwałą strasznie Ci się zniszczą włosy, ale będzie to widoczne tylko dla ludzi, którzy się na tym znają, więc wiesz o tym tylko ty i Twój fryzjer ;) Włosy się łamią, są suche. Trwała niszczy włosy za każdym razem.
- Ile się taka "trwała" trzyma?- No to zależy od jakości trwałej. Jeśli położą Ci dobrą, to będzie Ci się trzymać od początku aż do momentu w którym nie odrosną Ci włosy ;) Oczywiście wygląd zależy od tego ile będziesz ją trzymać na głowie, np. jeśli 3 minuty to będziesz miała lok, ale jeśli je zrobisz na dyfuzor, a jeśli 15 minut to włosy same się zakręcają. Jeśli położą Ci jakąś byle jaką trwałą to na początku będziesz miała piękne loczki, czy tam fale a potem trochę się rozprostują. Ja Ci polecam salon Keune, ale jest on bardzo drogi, za to efekt murowany :P
- Czy można w niej spać bez strachu że się rozleci?- No pewnie, jak sama nazwa wskazuje- trwała będzie trwała ;D
- Trzeba myć jakimiś specjalnymi szamponami czy nie?- Są do tego szampony, ale jeśli nie będziesz ich używać to nic się wielkiego nie stanie.
- Czy widać bardzo że to są sztuczne loki?- Jeśli po trwałej robisz je na dyfuzor, to tak, bo trzeba kłaść na to piankę i tak dalej, ale jeśli nie robisz z trwałą nic, to wyglądają dość naturalnie.
- Czy za 2 razem efekt jest taki sam?- Tak. 
- Podobno "trwała" trzyma się do 3 miesięcy. To znaczy że przez te 3 miesiące są takie same loki i dopiero po tym czasie słabnie czy przez te 3 miesiące stopniowo one się osłabiają?- Dobra trwała, jak już mówiłam trzyma się cały czas, tylko odrastające włosy są proste, dlatego po trwałej już jakby nie masz wyboru i albo chodzisz z takimi prosto-kręconymi włosami i potem je obcinasz, albo w kółko robisz trwałą. Zła trwała osłabia sie W TRAKCIE około 3 msc.
- Ile kosztuje?- Zależy od salonu, długości włosów i materiału. Ja mam gęste włosy, gdzieś tak do cycków i bym zapłaciła za dobry materiał około 60-80 zł ;D
- Czy jak się zakręci w ten sposób włosy jak się ma poniżej 16 lat to włosy bardziej się psują?- To nie zależy od wieku tylko od tego, czy włosy były farbowane, dużo razy suszone i prostowane i czy ogólnie od kondycji, jak już wspomniałam na początku.
-są takie trwałe na zawsze?- I znów się powtórzę- dobra trwała trzyma się cały czas, tylko odrastające włosy są naturalne ;)

W domu też da się zrobić trwałą, tylko musisz wiedzieć gdzie kupić płyn do trwałej no i musisz mieć kogoś kto się na tym zna ;D Sam płyn do trwałej kosztuje 15 złotych taki dobry :)



Okej. Mam nadzieje że wszystko z tego wynikło.
Ja (jeśli kręcę papilotami) to  robię tak (wieczorem):
- biorę prysznic
- nakładam odzywkę
- lekko osuszam włosy ręcznikiem
- nakładam piankę (ja mam z Syons, chyba tak to się pisze, nie chce mi się złazić na dół i sprawdzać)
- zakręcam papiloty
- czasem (już rano) po zdjęciu papilotów traktuję lakierem
I i tak nic z tego, ale efekt jest lepszy niż bym zakręciła włosy na "sucho".
Chciałabym mieć identyczne włosy- i taki kolor i takie loki.
Ja wiem to dziwne ale.. no oj tam.
Jeśli kogoś to interesuję to założyłam bloga z awatarami (kliknij).
Miło by było gdybyście wpadli.
Tak więc..
z "zakręconym" pozdrowieniem,
Elfik.

8 komentarzy:

  1. Fajny blog! Zapraszam do mnie!

    http://dogs092.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodaję do obserwatorów - liczę na to samo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Elfik. kurczę ja marzę o prostych włosach jak drut meczę sie z falami 9takie niby loczki) Zamieńmy się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fale okroopne.. są .. Proste najlepsze. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Loki wymiatają! Zamieńmy sięęęęę!

    OdpowiedzUsuń