sobota, 31 marca 2012

Cel: Unicestwić Kościół?

  • Siemka! Lojalnie uprzedzam, że po godzinie spędzonej z podręcznikiem do matmy czuje, że coś wyżarło mi mózg, więc obawiam się, ze w pewnym momencie zacznę pisać jakieś bzdury ;D. Dzisiaj chciałabym wam opisać książkę Dana Browna ,,Anioły i Demony''. 
  • Znawca symboli religijnych, prof. Robert Langdon zostaje o poproszony o pomoc przy zidentyfikowaniu tajemniczego znaku, który został wypalony na piersi zamordowanego fizyka i księdza w jednym, pracującego dla centrum badań jądrowych (CERN). 
 

Napis jest symbolem Bractwa Iluminatów - tajnej organizacji, która (początkowo) miała   na celu rozwój nauki i (końcowo) zniszczenie Kościoła. Okej, niby wszystko pięknie, ale po co Iluminaci mieliby zabijać tego biednego człowieka? Odpowiedź przynosi Vittoria Vetra - adoptowana córka zamordowanego. Okazuje się, że prowadziła ona z ojcem badania nad antymaterią - substancji, której kropla może zniszczyć wszystko w promieniu kilkunastu kilometrów. Substancji która została skradziona. I wszystko wskazuje na to, że znajduje się gdzieś w Watykanie. Robert i Vittoria mają dobę na odnalezienie antymaterii, w przeciwnym razie z Watykanu zostaną tylko gruzy... i wspomnienia. Pozostaje mi tylko odpowiedzieć na pytanie dlaczego ofiarą stał się ten Bogu ducha winny ksiądz. Otóż antymateria była bardzo dobrze zabezpieczona. Pomieszczenie, w którym była przechowywana miało urządzenie, które otwierało drzwi tylko wtedy, gdy pan Vetra lub jego córka przykładali do niego oko. Oko pana Vetry było bardziej dostępne... 
  • Okładka książki:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
    

4 komentarze:

  1. Ale fajne!
    Wstęp o matmie mnie rozwalił xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co poradzę, ja naprawdę tak się czuję :D. Uświadomiłam sobie, że jeszcze ja was o nic nie zapytałam... A więc:
      - Jakie zachowania was najbardziej denerwują?
      - Łatwo jest się wam przyznać do błędu?
      - Jaką fikcyjna postać (filmową lub książkową) najbardziej przypominacie?
      - Czy gdybyście miały wybór; chciałybyście być kimś innym?
      Wiem, pytania bardzo dziwne ;p. I przepraszam, że dopiero teraz. Już po dodaniu przez was notki na ten temat.

      Usuń
  2. Kocham tą książkę ... kręci mnie właśnie taka tematyka ... resztę książek odrzucam w bok i niech tam gniją przez parę lat ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Dan Brown jest mega! Niedawno wypożyczyłam ,,Cyfrową twierdzę'', mam nadzieje, że okaże się równie dobra, co ,,Kod'' i ,,Anioły''. A ty? Czytałeś?
    PS. Jestem na infie, więc nie będę się logować ;)
    Dominika.

    OdpowiedzUsuń