czwartek, 27 września 2012

Lody Czekoladowe z Oreo + polewa na szybko

{Co ja tu robię? Nie pytajcie tylko zobaczcie notkę powyżej. Postanowiłam jeszcze dodać ten post aby zostawić po sobie coś dobrego. Chyba dosłownie mówiąc}

Cześć,
tego przepisu nie testowałam ale smakowałam efekty. Na czy jadłam same lody bo element oreo dodałam sama.
Jeśli jesteście troszkę leniwi to wystarczy kupić lody i dodać do nich oreo,bakalie czy co tam chcecie ale tutaj zawsze macie argument że to wasze lody.



Można powiedzieć że to taki dodatek do granity. Jest koniec wakacji, pewnie wszyscy chodzą do kin, urządzają imprezy, spotykają się.. No to podaję wam sposoby jak pozytywnie zaskoczyć znajomych ;)
Lody też są z Włoch, więc nie wiem czy za chwilę nie zmienię nazwy serii na Europejskie, czy nawet Włoskie, Gotowanie.


No i przepis.

Składniki:
- 900 ml śmietany kremówki
- 45 dag czekolady 
- 150 ml wody
- 3/4 filiżanki cukru
- 4 żółtka
- oreo

Sposób Przygotowania:
Cukier zmieszaj z wodą i podgrzewaj przez 5 minut. Czekoladę połam i dodaj do wody,rozpuść a następnie ostudź. Dodaj żółtka i wszystko razem wymieszaj. Śmietanę ubij i wymieszaj z masą. Teraz pokrusz na małe kawałeczki oreo i też je dodać po czym wymieszaj. Włóż do zamrażalki, lody powinny być gotowe w ciągu 1-2 godzin.


Teraz szybki sposób na polewę czekoladową, mojego pomysłu.

Składniki:
- połowa lub mniej czekolady
- trochę mleka
- kilka łyżeczek cukru
- masło

Sposób Przygotowania:
Do rądelka wrzuć masło, poczekac aż się rozpuści. Następnie wrzuć pokruszoną w kostki czekoladę, mleko i cukier. Mieszaj do utworzenia się spójnej masy.

Smacznego!


Kilka rad/ciekawostek:
Prócz oreo możecie pododawać też inne rzeczy np. m&m, bakalie, owoce i inne.. Śmietana powinna być "kremówką" ale ze zwykłą też wam wyjdzie. Wszyscy robią to z gorzką czekoladą ale ja i lody i polewę preferuję z mleczną, ale to kwestia gustu. Jeśli chodzi o ilość mleka w polewie- im więcej dacie tym bardziej płynna, co z tym idzie- wolniej, lub w ogóle, nie zastygnie. Ja zawsze dodaje na oko..Może to będzie 2/5 szklanki? Poeksperymentujcie, to się przekonacie.
A i warto próbować robić polewy z orzechowych czekolad czy nadziewanych owocami.

Tumblr_lyk6kbuxp71qmbt9lo1_500_large

Przepraszam, filmiku nie będzie bo nie mogłam znaleźć.
Pozdrawiam,
Selah.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz