sobota, 7 lipca 2012

Kuroshitsuji ~

No dobra, napiszę coś i nie będę udawał, że mnie nie ma. (Tak, jestem leniwa.)

A więc zaprezentuję animę, mangę którą (może) znacie.

Kuroshitsuji.
Akcja toczy się w Anglii, a dokładniej w czasach Wiktoriańskich. W londyńskiej posiadłości pracuje lokaj, wcale nie demon, Sebastian. Jego panem jest dwunastoletni (!) hrabia Ciel Phantomhive. Po stracie rodziców zawiera pakt z demonem, na którego mocy on ma mu służyć, aż do dokonania zemsty Ciela na zabójcach. W zamian otrzyma jego duszę.

A więc, na początku była manga. Miała premierę w 2006 roku, lecz nie w Polsce (no kto by się spodziewał?). Dwa lata później pojawiła się adaptacja filmowa, a raczej anime. Od 2011 manga jest wydawana a Polsce przez wydawnictwo Waneko.

Powstały 24 odcinki serii I, 12 odcinków serii II i 7 odcinków specjalnych. W Japoni także przedstawiono dwa musicale, Kuroshitsuji Musical, a także Kuroshitsuji Musical II: The Most Beautiful Death In The World.
(Buu! Popłakałam się przy tym drugim!)

No, to może teraz trochę ciekawych informacji? Na przykład o demonach i całej reszcie?





Demony.
Są to istoty, które najczęściej przybierają ludzką postać. Mają niezwykłe umiejętności i żywią się duszami. Zawierają także kontrakty w zamian za ważniejsze dusze.


Anioły.
Z pozoru miłe, sympatyczne - sprawiają dobre wrażenie. Lecz tak naprawdę są dwulicowe i okrutne. Zabijają wiele osób po to, aby osiągnąć to, co chcą. Wyglądają jak ludzie z jasną cerą i fioletowymi oczami. W swej prawdziwej formie dodane są tylko skrzydła.


Shinigami.
Bogowie Śmierci, Żniwiarze. Muszą dokonywać przeglądu osób które niedługo umrą i dokładnie obejrzeć ich nagranie z życia. Noszą okulary, ponieważ mają kiepski wzrok. Każdy także ma swoją kosę śmierci, która niekoniecznie przypomina zwykłą kosę, np. kosiarka.


Ogólne wrażenia:
Jak dla mnie anime świetne, bardzo wciąga i ma interesującą fabułę. Mangę bardzo przyjemnie się czyta. (Szczególnie tom poświęcony curry, om nom nom nom)

Moimi ulubionymi postaciami są (ech, tak wyszło) shinigami:
-Grell Sutcliffe
-Ronald Knox
-Undertaker (właściwie, to ex-shinigami, dobra, już nie spojleruję...)

A, no i jak świetnie tańczą i śpiewają!
Fragment z Musicalu  "Kuroshitsuji Musical II:The Most Beautiful Death In The World"


No dobra, to chyba na tyle. Jak chcecie się dowiedzieć więcej to odsyłam Was do tej strony.

A, bym zapomniała. Niestety na naszym świecie są "dzieci", które psują (nie znalazłam lepszego słowa) to anime, np. słyszałam o ciekawej sytuacji, którą pozwolę sobie tu przedstawić:
"Dwie dziewczynki podchodzą do stoiska z mangami.
-O jest nowe Kuroshit!
-Ale Sebcio jest mój!..."
Dalej możemy się domyślić.

No, to pozdrawiam i miłych wakacji wszystkim!
Sayōnara! ~
Po prostu musiałam to wstawić! :P

4 komentarze:

  1. Mam ta Mangę na półce jednak jeszcze jej nie przeczytałam jakoś nie miałam czasu. Teraz jest czas po nią sięgnąć. Napisz o Naruto jak możesz. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety nie mogę, z racji takiej, że nigdy nie oglądałam ani nie czytałam Naruto. Jakoś mnie nie przyciąga. :P

      Usuń
    2. Jejku szkoda ja oglądam.. według mnie bardzo na tak . Ale chce wiedzieć co inni o tym sądzą no spoko .

      Usuń
  2. b. fajny blog ! zapraszam do obserwowania i komentowania mojego bloga rulkowaa.blogspot.com ;p

    OdpowiedzUsuń